zaterdag 14 februari 2015

t Gaat nog niet goed

Met die Cycas zaden dan hė!

Na ruim een maand gebeurt er nog helemaal niets. Nou ja, de schimmel vorming is op gang gekomen maar daar zit ik niet op te wachten. Worteltjes wil ik zien en kiemblaadjes.


Toen ik de zaden plantte was de CV kapot en deed de vloervwerwarming het niet. Ach, dacht ik, dat is met een paar dagen wel opgelost en dan wordt het lekker warm in het broeikasje.
Niet dus. De temperatuur werd niet hoger dan een graad of twintig. Te koud voor ontkieming.

Op internet gezocht naar propagators: handige kleine minibroeikasjes met verwarmingselement.
Vanaf € 80. Daar is deze te gierig voor dus verder gezocht. 
Zelf maken met behulp van kerstverlichting. Goed idee want Malle Pietje heeft wel een stuk of vijf van die verlichtingssnoeren.
Een 30 Watt snoer geeft voldoende warmte af voor een graad of 30 volgens de internetdoehetzelfhandleiding
Ik aan de slag met plexiglas, hout en kerstverlichting. Na een uur is dit het resultaat.


Ziet er gezellig uit en de temperatuur is (na vier uur) opgelopen tot 25 graden.

Met groeten Ton




Geen opmerkingen: