Na 18 jaar samenwonen zijn onze huishoudens volledig in elkaar geschoven.
Paperassen? Ik vind het vreselijk. Orde is sowieso niet mijn sterkste kant en dat is wel belangrijk als het gaat over hypotheken, verzekeringen, beleggingen en belastingen.
Maar ik ben het type: boekhouding in schoenendoos. Deksel erop, alles netjes.
Zeg, hoe zit het eigenlijk met de hypotheek?
Huh?
Nou, wanneer moet dat afgelost worden?
Uh.
Daar werd ie dus niet wijzer van en of ik het wilde uitzoeken. Help.
Vanavond in de rommel gedoken. Weggooien doe ik niet dus van alles was er veel.
Te beginnen in 1997 met de aankoop van woning en hypotheek. Eerst alles uitgezocht en vervolgens onnodig spul weggegooid. Tot zover gaat het nog wel maar dan? Hoe houd ik het netjes?
Kijk en dan komt Rick even kijken.
Lukt het?
Ja hoor.
Heb je al wat van de hypotheek?
Ja, kijk hier. Een hele stapel.
Hij begint te bladeren en te sorteren.
Zal ik het in een map doen?
Lijkt me heerlijk.
Na een half uurtje is het geregeld. Alle netjes geperforeerd, gerubriceerd, tabbladen er tussen en in nieuwe mappen.
Zal ik hier een overzicht van maken?
Ok, en zullen we die mappen meteen bij jouw spullen zetten?
Met groeten Ton
Geen opmerkingen:
Een reactie posten