maandag 22 januari 2018

Zo gaat het bij ons

Natuurlijk verschillen wij regelmatig van mening en dan vooral dat Rick precies vasthoudt zoals wij het hebben bedacht en afgesproken met de leverancier, terwijl ik vind dat we gewoon afwachten hoe het proces zich voltrekt. (Waar ik dan vaak niet tevreden mee ben)

Om half acht staan we op de stoep, zei de man van het installatiebedrijf vorige week.
Das wel errug vroeg, zei Rick
Ja maar we beginnen zo vroeg en ik schat dat de monteur wel tot een uur of twaalf bezig is.

Dus stond de wekker on half zeven en zaten we keurig klaar om half acht.

Wacht.

Rick die steeds uit het raam kijkt of ie al iets ziet aankomen: Waar blijven ze? Zal ik ff bellen?
Ton: Nee joh, ze gaan pas half acht van de werkplaats.

Wacht.

Acht uur. 
Rick: Dit is toch geen afspraak. Ik ga bellen.
Er is alleen een storingsnummer waar hij iemand sprak die slechts kon zeggen dat we moeten wachten.


Wacht.

Rick: Ik ga naar de toilet. Kijk jij uit het raam. 
Dat uitkijken heeft te maken dat sinds het weekend de intercom van de voordeur storing heeft en de bel het niet doet en we de monteur niet voor jan met de korte achternaam voor de dichte deur wilen laten staan.


Kwart over acht staat er een busje voor de deur maar er stapt niemand uit.
Rick: Waar blijft ie nou?
Dan ben ík er klaar mee, loop naar beneden en doe de deur van de bus open. Chauffeur zit nog lekker aan zijn koppie koffie.
Hij voelt zich duidelijk betrapt. Ik leg uit dat we al vanaf half acht wachten en dat de intercom het niet doet en daarom steeds op de uitkijk zitten.

Hij verblikt noch verbloosd en zegt dat ze in de werkplaats nog moesten praten over een probleem van vorige week en dat hij ons appartement niet kon vinden.

Goed.

Ik help hem met het uitladen en het naar boven brengen van de spullen.



Tja, op kantoor kunnen ze wel van alles beloven aan de klant maar wat u wilt kan echt niet. Die uiteindjes zijn te kort en dan......  blok past niet waardoor.......moet ik leidingen kruisen...... lelijk met bochten. 
Dat kan niet is de conclusie.


Nou dat is dan maar zo, zei ik.
Dat is wel makkelijk gezegd, zegt Rick tegen me, we wilden juist een kleinere radiator zodat de kast...
Goed maar als de monteur nou zegt dat het niet kan dan...
Ja maar nu wordt het dus compleet anders dan we .....
Wacht nog ff, zegt de monteur, als ik nu zo en zo.......


En dan zit ie om half elf keurig op de muur en precies op de plek zoals we dat graag wilden hebben.


Spullen bij elkaar zoeken, monteur bedanken,


stofzuigen, dweilen en de bank terugduwen.

Eind goed, al goed.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten