donderdag 22 februari 2018

Van terras naar....

Gast is al weer lang thuis maar over de leuke dagen is nog van alles te zeggen.

In de Japanse traditie brengen kikkers geluk. Laat ik nu maandag deze plastic mini kikker op mijn pad vinden op mijn rondje rond de berg.


Rick en de gaste waren een dagje skiƫn in de Sierra Nevada. Ik vermaakte me op de berg. Een daggie alleen is net te doen en is eigenlijk ook best wel lekker. Radio 5 hard aan met de hits uit de jaren zestig, kopjes koffie met chocolade, liggend lezen op bank en tussendoor achteloos wat onkruidjes trekken in de tuin en een rondje om de bergtop dus.



‘s Avonds aten we heerlijk bij Maria Bonita in Nerja. 

En ja, gaste wilde deze keer graag een dagje naar Malaga. 
Daar waren we zo rond het middaguur. Eerst een klein rondje door de stad om vervolgens te gaan wokken.
Wil je nog naar het kasteel?
Nee hoor.
Daarna slenterden we rustig naar Muele Uno en zaten we relaxed een uurtje op een terras.
Er is een Picassomuseum hier.
Uh....
Vervolgens wandelden we door naar het strand waar we een biertje namen bij een strandtent.
We kunnen ook nog naar de kathedraal als je wilt.
Toen dreutelden we terug om een tijdje op een terras te doezelen in de zon. Wat later liepen we via het park terug naar de auto.

Ook al kom ik zo’n daggie stad wel door: ik ben geen stadsmens. Het is er te druk, te weinig natuurlijk, teveel bebouwing. Het staat wat mij betreft te ver af van de natuurlijke menselijke levensstijl. En ook al is hangen op terrasjes in prettig gezelschap echt heel leuk, na een uur of vijf ben ik dat zat. Ik ben de stad zat. 

Ik kom pas weer tot leven tussen het groen.


Aan twee kanten van het smalle park rijdt het verkeer langs en je merkt het nauwelijks.


Van deze Drakenbloedboom nam ik zaadjes mee.


En als ik achterblijf om die zaadjes te zoeken zie ik dat Rick en gaste op een bankje gaan zitten. Zoek gerust nog wat verder hoor, riepen ze, we zitten hier helemaal goed.


Dus zocht ik rustig verder naar zaden van de strelitzia en de Canarische pijnboom.


Maar gisteren en vandaag was ik weer lekker bezig in mijn eigen groene oase.
Wel stil zonder gast. Maar over twee weken komt er weer een.

Met groeten Ton






Geen opmerkingen: