woensdag 17 januari 2018

In de zak steken

Nee, geen last gehad van Blue Monday. Nu kan dat ook niet want Blue monday bestaat niet. Wel verveel ik me af en toe en vind ik het saai maar dat vindt Rick onzin omdat we elke dag minstens één maar meestal twee afspraken hebben of klusjes doen.

Inmiddels heb ik me aangemeld als vrijwilliger bij Hospice Den Helder en afgelopen maandag een uitgebreide rondleiding gehad. Nu nog drie keer een dienst als extra kracht en daarna kan ik volledig worden ingezet.

Vandaag gingen we naar Hilversum om met onze Nederlandse buurman in Spanje te overleggen hoe we kunnen samenwerken met wat er nog moet gebeuren op de Spaanse berg. 
Vanwege een vertraging misten we in Amsterdam op drie minuten de aansluiting naar Den Helder. Om die tijd te doden namen we een patatje. Nu ben ik persoonlijk geen hele zoute eter maar ik vond de patat toch wel een beetje flauw. Dus vroeg ik om wat extra zout. 
We doen er tegenwoordig helemaal geen zout meer op omdat dat beter is voor de gezondheid maar het valt niet mee om mensen gezonder te laten eten zei de patatboer terwijl hij me een zakje zout gaf.
Zo, die kon ik in mijn zak steken.


Bij thuiskomst ontdekte Rick iets waar we helemaal blij van werden: de nieuwe kraan die ik vorige week monteerde in de keuken en waarvan bleek dat het uitloop stuk niet kon draaien, kan dat toch. 
Eigenlijk wilde ik het niet geloven maar het leek er toch echt op. Maar als ongelovige Thomas zocht ik toch even naar de verpakking en ja, het stond er duidelijk op. 



En tijdens het afwassen is het toch wel heel makkelijk als de kraan aan de kant gedraaid kan worden.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: