zaterdag 13 januari 2018

Doelloos

Nee, tot nu toe merken we niets van de het predikaat “Zonnigste gemeente van Nederland”.

Ook vandaag is het grijs nat en koud. Een troost is dat heel Nederland onder dezelfde deken ligt en zelfs zuid Spanje krijgt een staartje wolken mee.
Of het nu komt omdat we de mogelijkheid hebben om naar onze zonnige klompen te gaan maar we zijn het donker een beetje zat aan het worden en tellen de weken af.

Toch weerhield het me niet om ‘de buurt te gaan verkennen’. En terwijl de brulboeien brulden fietste ik naar Den Helder zuid om eens te kijken in het park dat we altijd zien liggen vanuit de trein.
Dat viel me nog niet eens mee want ik kwam maar niet naar de andere kant van het spoor dus reed ik met mijn moutainbike maar ergens een wandelpad in. Dat leverde een leuke route maar zeer modderig pad op ook al lag het bovenop een talud.
En op zo’n tien minuten fietsen van onze nieuwe stek zit je dus gewoon in de natuur. Weliswaar aangelegd maar toch en zeer rustig.


Anyway, na een kwartiertje fietsen stond ik weer aan de weg, nagenoeg op dezelfde plek waar ik park inging. Een rondje dus.


Een nieuwe poging. Terug naar de eerste bebouwing en toen kon ik via een fietstunneltje toch onder de spoorlijn door.
Dit deel ziet er wat minder ruig uit en doet me denken aan het park in Heiloo. 


Ik ben beslist geen fan van grafiti maar in deze tijd waar de kegeltjes nagenoeg doelloos in het netvlies zitten was ik aangenaam verrast om deze kleuruitbarsting te zien.


Wat later werd mijn blik getrokken naar deze blauwbloeiende boom.



Het fietstunneltje bij Station Zuid was wel het meest onjanuariest.


Het deel van het park waar allerlei kunstobjecten staan heb ik vandaag maar links laten liggen. Das meer voor een zonnige dag in April.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: