maandag 18 december 2017

Dat kan ook niet

Eigenlijk staan er helemaal niet zoveel spullen klaar om te verhuizen. De meeste eigendommen staan in Spanje. Het valt toch allemaal wel mee, zei Rick vanmorgen. 
Maar ik ben wat onrustig en zie tijdrovende klussen van te demonteren lampen en het laatste bolwerk van Malle Pietje: DE GARAGE.

Terwijl Rick rustig stond te scheren, liep ik beneden wat te klooien.
Als ik de havermout nou alvast op een laag pitje zet, dacht ik, kan ik ondertussen in de garage kijken.
Ik doe de kast open en zie grote kratten met gereedschap staan. Dat bestaat uit drie erfenissen: die van mijn ouders, mijn zus en van Rick’s vader plus mijn eigen spullen. 
Tja, wat te doen met drie versleten schroevendraaiers? Of met vijf ongeveer dezelfde kniptangetjes? Of tig dezelfde goedkope inbussleuteltjes die je bij zelf in elkaar te monteren meubels meegeleverd krijgt?
Het gaat allemaal naar Gered Gereedschap. Samen met overbodige hagenscharen, boomzagen, harken, vorken en spades. Tja, Den Helder heeft slechts een balkon.

Zo ben ik lekker ff bezig. Nu eerst even in de havermout pap roeren. Ik doe de achterdeur van het huis open en ruik een nogal sterke geur van verkoolde melk.
Hé, riepen vroeger de afwassmannen in de instellingskeukens waar ik werkte, wie kookt er hier met dubbele bodem?
Nou, ik dus, want ik kan geen twee dingen tegelijk doen.



En een dubbele bodem zat er in mijn pannetje. Ongeveer een halve meter dik. 
Ach een beetje waspoeder erin, wat water en terug op het vuur. Na een paar minuten was het leed weer geleden.

Lampen zijn inmiddels gedemonteerd, de matrassen van het bed heb ik toch maar in een dekbedovertrek gedaan. Mochten er vlekken of vegen opkomen kan ik die overtrekken makkelijk wassen. De garage heb ik grotendeels doorgewerkt maar ik denk dat er misschien volgende week toch nog wat spullen naar Den Helder zullen gaan. O, mijn alterego Malle Piet vindt het lastig om afstand te doen. Zelfs al weet ie dat de nieuwe woonplek maar een opberghokje heeft van anderhalf bij drie meter vloeroppervlak.

Omdat Rick vanmiddag een afspraak had op Texel gingen we samen eerst naar Den Helder om sfeer te proeven. Het bleef niet bij sfeer proeven want we kwamen niet langs de patatboer zonder een friet met pindasaus te nemen.
En, stelde Rick vanmorgen voor, omdat ik pas tegen zevenen van Texel kom zullen we dan in het appartement snert te eten?
Dus ging er een pannetje erwtensoep mee.


En dit is ons zicht op de zonsondergang met uiterst rechts, net boven de horizon het licht van Lange Jaap.


Met groeten Ton







Geen opmerkingen: