woensdag 29 november 2017

Dat was het weer

De voorspellingen gaven vorige week een dag of tien regen aan.
Dat zou mooi zijn want regen is hier meer dan nodig. Het zou vannacht rond 1uur beginnen. En ja ik was wel een keer of tien wakker in de hoop dat ik dan het geruis van vallend water zou horen.
Om 7 uur was het zover. Het heerlijke geluid van druppels in de dakgoot.


De wasmachine deurschaal had ik op tafel gezet om te zien hoeveel water er zou vallen. Maar als de voorspellingen zouden uitkomen had ik de schaal wel een keer of drie moeten legen want zo zagen de voorspelling er vorige week uit.


Verder dan dit zal het niet komen.


En deze hoeveelheid gaat de boel niet redden.



Wel was het tussen de buien door zo heerlijk verstild. En een beetje plagend hingen de meeste wolken boven zee.

Een heerlijke dag gehad. Een beetje onrustig want mijn aandacht ging vooral uit naar de swales en arroyos en hoe die het toestromende water vanaf de weg zouden verwerken. Drie keer moesten mijn doorweekte kleren in de droger want een paraplu werkt op zich wel goed alleen niet als je steeds bukt en aan slangen en stukken plastic moet trekken.

In ieder geval werkte allemaal naar behoren maar dat komt ook doordat de regen vrij rustig naar beneden kwam. En daar blijft het dan waarschijnlijk bij want voor morgen staat er weer een zonnetje en zijn alle regendagen verdwenen.



Tussendoor was het echt binnenzit weer, luisterend naar de evergreen top 1000 met kopjes koffie, chocolademelk en de traditie van pannekoeken bij slecht weer.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: