zondag 15 oktober 2017

Whites only

Ruwe tijden zijn het.

Er lijkt niet alleen weinig ruimte voor elkaars standpunten er lijkt wel sprake van pure haat als men het niet met elkaar eens is.
Ik merk aan mezelf ook dat mijn taalgebruik verruwt in een discussie en dat ik meer zwart /wit denk bij zaken waar ik het niet mee eens ben of over verontwaardigd ben.

Zo denk ik ook niet zo genuanceerd over dat gedoe met die Harry Weinstein. 
Eindelijk is er een actrice die naar buiten heeft gebracht dat die man zijn handen hoofdzakelijk gebruikt voor het betasten van vrouwen en om zijn gulp te openen. Zijn er ineens heel veel vrouwen die zeggen dat hij ook hen heeft betast.
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit gerucht al niet jaren de ronde doet. Daar praat je toch over als actrices onder elkaar? Zeg, wat denk wat die horny Harry nu weer heeft gedaan?
En iedereen houdt officieel zijn waffel, gaat vrolijk lachend met de man op de foto, neemt met graagte een rol aan in zijn films.
Tot nu, en dan is er ook ineens een totale gespeelde verontwaardiging. Weinstein uit het Oscar commitee gegooid en aan de schandpaal genageld, meer dan terecht natuurlijk. Maar wat een slap zooitje dat Oscar commitee. Je kan mij echt niet wijsmaken dat ze van dit gedrag niets wisten en dit dus al die jaren tolereerden.
Nou ja, Dat machtige en onmachtige mannen hun handen niet thuis kunnen houden is natuurlijk al jaren bekend maar dat vrouwen in deze situaties niet samen een blok maken vind ik onbegrijpelijk. Zo afhankelijk en onmondig zijn deze wereldberoemde vrouwen toch niet. Zeker als je ziet hoeveel slachtoffers er zijn. 
Maar als ik de commotie rond Griet op de Beeck zie is het dus nog steeds zo dat slachtoffers van seksueel misbruik niet serieus worden genomen.

Anyway. 
Bij mij verandert er dus blijkbaar ook van alles. 
Zo lang als ik me kan heugen drink ik het liefst rode wijn. Witte Weinstei . Uh, wijn smaakt maar bloemetjes vind ik. Maar al sinds een tijdje smaakt rood me niet meer. Omdat ik het toch lekker vind om zo af en toe een alcoholische versnapering te nemen probeerde ik dan maar een witje. En ff kort door de bocht: voor mij vanf nu Whites only.



Stukje buitenmuur Los Zuecos

Geen opmerkingen: