donderdag 5 oktober 2017

Geschift?

Het was heerlijk hoor, in Nederland. Lekker bij de haard. Ongeveer alle vrienden en bekenden gezien en gesproken. Veel etentjes gehad, veel dingen gedaan en elke dag een wandeling.
Nu is 'bijna' bij de boer niet 'half' maar toch: we zijn twee keer bijna verzopen tijdens een Dollyroute vanwege de meer dan overvloedige regenval. In totaal maar vier dagen waar geen regen viel en 25 dagen zonder zon. Mwah, dat laatste is wat overdreven.
Maar wat kan je de zon missen.
Zo kan de lucht er uitzien. Bijna vergeten.


Vorige week vrijdag gingen we een daggie op visite bij vrienden in Zwolle. Bij AH twee goedkope NS kaartjes gekocht waarin ook nog een kopje koffie en een wrap zaten. Kijk, dan worden wij helemaal blij.
In Amsterdam overstappen en bij AH to GO snel de wraps halen.
Rick laat de kaartjes zien bij het afrekenen waarna de casiere snauwt: ik moet die voucher hebben.
Tja, en die hebben we niet mee.
Excuses gemaakt waarna de dame inbondt en zei dat we die vouchers apart hadden moeten uitprinten maar dat we die op een later tijdstip ook nog mochten inleveren.

Dat deden we gisteren op Schiphol.


Voorspoedige reis met beiden leuke vliegtuigburen. 

In de Klompen aangekomen en snel de kaas in de koelkast gelegd. STAAT ER NOG EEN OPEN PAK MELK IN.
Helemaal vergeten weg te gooien toen we naar Nederland gingen.
Natuurlijk moet ik dan ff aan het pak ruiken. Ik haal de dop eraf en...... het ruikt gewoon nog naar melk.
Dat is bijzonder.
Ik gooi de melk in een pannetje en zet het op de kookplaat. Als melk ook maar een beetje zuur begint te worden schift het bij verwarmen.


Maar schiften ho maar. Nou dan kan ik nog wel een kopje koffie maken.


De smaak? Niets mis mee. 
Dit geeft mij trouwens wel te denken. Wat is er met de melk gebeurd dat het niet bederft? Hoe onvoorstelbaar moet er ook met dit product geknoeid zijn.
Nou ja, het is tenslotte houdbare melk, zei Rick.

Altijd een beetje nerveus als we weer in de Klompen arriveren. Zou het allemaal wel goed zijn?
Ja, alles was goed.
De laatste dag voor vertrek knipte ik vlijtige Lies helemaal kaal en zo trof ik haar vanmorgen aan. Is het geen beauty? En dat voor een plant die is gered uit de vuilcontainer.



 Vanmorgen meteen de eerste repetitie van het koor. Helemaal leuk om Spaanse Kerstliedjes te zingen.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: