dinsdag 10 oktober 2017

Crises

De kat ligt er in ieder geval rustig bij.


En zelfs de gasten hebben het naar de zin. Ze smikkelden heerlijk van mijn onvolprezen vislasagne onwetend van de crises die zich voordeden.


De gasten wilden graag dat ik voor ze zou koken. Geen probleem natuurlijk ook al word ik wel een beetje onzeker omdat ik geen ervaring heb met het gebruik van de keuken.
Eerst maar eens een lijstje maken voor de ingrediënten en hop naar het dorp. Eenmaal thuis tomaten saus maken. Uitje fruiten, knoflook derbij, kruiden toevoegen.... kruiden? He? Een kast vol kruiden maar oregano? Thijm? Rozemarijn? Niets en zonder deze kruiden kan ik geen tomatensaus maken die op zijn minst een beetje mediteraans smaakt. En dat terwijl de kast vol staat met de meest exotische kruiden.
Ik schiet meteen in de stress.


Dus ging ik als een ietwat geïrriteerde in zijn werk gestoorde kok, opnieuw naar het dorp. Maar de gasten zijn meer dan tevreden en daar draait het om in een B&B.

Voor het meer dan uitgebreide onbijt kregen we instructie om zelf broden te bakken. Piece of cake: broodmix, water en nog wat pitjes toevoegen. Alles in de machine en op de startknop drukken.


Niets. 
Opnieuw instellen dan?
Nee, dat staat het apparaat niet toe.

Whatsappen dan maar.
Stekker uit het stopcontact trekken en opnieuw instellen.
Noppes.
Hij doet niets, werd er snel geapped.
Antwoord: Hoe lang hebben jullie gewacht?
10 minuten.
O, kan wel een kwartier duren.
En ja, uiteindelijk ging het apparaat werken.
Crisis bezworen.

Wel even drie uur wachten voor het resultaat.

Ook al is wennen, we vinden het beiden eigenlijk best leuk. Maar we zijn pas twee dagen bezig en moesten vanmiddag al een kleine siësta houden.

Met groeten Ton







Geen opmerkingen: