donderdag 31 augustus 2017

Vuelta

Gisteren deden we de boodschappen en lieten we ons knippen.
Vandaag hoefden we dus onze heerlijk rustige, zich in een mild zonnetje wentelende berg niet af.

Ook niet voor de langsvliegende Vuelta?
Nee hoor, zei ik tegen Rick, met een beetje mazzel kan ik het van hier af zien.
Want ze komen via de N 340 en wij hebben onbelemmerd zicht op de brug die over de rivier Torrox/Patamalara gaat.
Ik rekende een beetje uit hoe laat de renners de brug over zouden gaan en zat keurig op tijd in de schaduw van de boom. 



En ergens tussen het maken van deze twee foto's moet het gebeurd zijn. Wel hoorden we een helikopter.

Nadat de hitte van de zomer is verdwenen en de eerste regens zijn gevallen, zegt men dat de tweede lente begint. En daar lijkt het wel op.

Al een week of twee geleden zag ik nieuwe blaadjes aan de amandelboom ontstaan, bloemetjes aan de tomatenplant en een nieuwe vrucht aan de Aubergine plant. Nu kan dat laatste ook komen omdat ik de enige en verschrompelende vrucht er een paar dagen geleden heb afgeknipt.


Daarom probeerde ik nog wat zaadjes van de Algarobbo te laten ontkiemen want ik wil vaart zetten achter mijn plukbos. Er wordt vanuit de permacutuur aanbevolen om juist ook gebruik te maken van soorten die van nature thuis horen in het gebied.  Dat is beter voor de plaatselijke fauna. 



Zie hier de eerste van de nieuwe lichting.

Na het leeghalen van het zwembad haalde ik ook alvast maar de schaduwdoeken van het terras en het oprijpad af.




Met groeten Ton

Geen opmerkingen: