donderdag 8 juni 2017

Almuñecar

Natuurlijk gaan we ook zonder gasten weleens op pad in ons semi nieuwe vaderland maar met gasten zien we net meer. Zo gingen we eergisteren naar Almuñecar aan de Costa Tropical.
De tweede keer dat Rick en ik Spanje bezochten, ongeveer 20 jaar geleden, kwamen we bij toeval hier  terecht en we vonden het een leuk stadje. Het ligt prachtig aan een baai met een paar mooie rotsen en..... het is nog steeds leuk. 



Altijd leuk met gasten is dat er 'samen' foto's van ons worden genomen. En dan wordt het wel duidelijk dat je na 23 jaar samen zijn op elkaar gaat lijken.


Vanavond brachten we buurvrouw naar het vliegveld en is ze inmiddels weer in Nederland. Ook deze keer is het ineens weer heel stil in huis.

Tijd dus voor achterstallig tuinnieuws. 

19 Mei zaaide ik een bed met gemengde zaden. "Met polycultuur kunt u na drie weken beginnen met oogsten."
De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen.


Vandaag zag het er zo uit. 



Ik schat dat er 50 zaadjes zijn opgekomen. Honger dus in De Klompen.

Wel is er na twee maanden een zoete aardappel opgekomen. Dit is een wat triest resultaat want ik heb er een stuk of tien geplant.


Twee jaar geleden kocht ik vijf 'spaansevlag' plantjes. Groeien deden ze niet of nauwelijks. Dan is zeker de plaats waar ik ze had geplant niet de goede, dacht ik en zette ik ze ergens anders. En jaaaaaa de eerste bloemetjes zijn er.


De vuilnis bakken leveren nog steeds een keur aan planten.
Zo had ik een paar dagen geleden twee hibiscusstruikjes, twee soorten vetplanten, een mintplant en een een pot met gladiolen. 


O ja, en een lekke emmer maar die was alleen om de losse planten in mee te nemen.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: