zaterdag 27 mei 2017

Wishful thinking

Bergen bollen, zaailingen, planten en plantenstekken heb ik de afgelopen jaren meegenomen naar Spanje. Ook planten die je in Nederland binnenshuis houdt maar hier in Spanje lekker buiten in de tuin kan zetten. 
Zo nam ik Amarylissen mee en Clivia's. Amarylissen die uitgebloeid waren en van verschillende mensen kreeg. Clivia's kreeg ik als mensen er totaal op waren uitgekeken maar ze niet konden weggooien omdat ze van een oma, een moeder of een zus waren geweest.

Je zou denken dat planten het heerlijk vinden om van het kouwe Nederland naar een warm en zonnig land  mogen gaan. Lekker uit een benauwde pot naar de volle grond om daar welig te tieren.
Nou nee dus. Niet een Clivia heeft het overleefd. Sommigen wel een paar jaar maar dan waren ze ineens bij een volgend bezoek aan de Klompen niet meer te vinden. 

De Amarylissen vonden het ook niet echt makkelijk in het nieuwe land en velen zijn verdwenen. Groot was dan ook de verrassing toen ik vanmiddag ineens een grote rode bloem zag.


Fototoestel mee om het novum te vereeuwigen en tegelijkertijd zag ik vanuit mijn ooghoek een Gekko.
Die zie ik eigenlijk te weinig want ik vind ze zo aandoenlijk en.... ze leven van insecten. Ik weet nu wel waar hij of zij zich verschuilt: in de zwarte buis van de pergola.


Trouwens we zijn erg tevreden met de elektrische insecten verjager die we zes weken geleden kochten, zeker in combinatie met de horren.

De olijfbomen die ik heb gesnoeid dragen en misschien is dit gewoon wishful thinking; meer vruchten dan vorig jaar.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: