vrijdag 24 maart 2017

Weg vinden

En dan zijn er ineens weer vier dagen om.

Er gebeurt ook niets hier.

Dat laatste is natuurlijk niet waar maar niet alles wat we hier doen is lezenswaardig.

Rick zal geen honger lijden als ik morgen naar Nederland ga want er staat voor vier dagen eten in de vriezer. 

Ik ben al dagen bezig met het graven van de Swale en ik ben heel tevreden over het resultaat. Ik werd wel wat onrustig toen het duidelijk begon te worden dat de dagen dat ik Nederland zou zijn het zou gaan regenen. Maar de verwachte regen is inmiddels volledig uit de verwachtingen verdwenen. Wel heb ik Rick nog wat instructies gegeven voor het geval dat.

Als in Nederland de auto naar de garage moet zet ik die daar om 9 uur neer. Krijg een gratis fiets en fiets in 20 minuten naar huis. De rest van de dag ben ik dan helemaal tevreden. Aan het einde van de dag fiets ik terug, pak de auto en rijd naar huis.
Spanje: we brengen de auto naar de garage, wandelen naar een terras waar we twee uur wachten met een kopje koffie tot we naar het koor kunnen. 


Al wandelend over nieuwe wegen zijn we ineens terug op de Camino. Prachtig bloeiende bermen, knalblauwe luchten en bergen in de verte.



Dorpen binnenlopend door industriegebiedjes en braakliggende terreinen.


En typisch Spaanse straten.

Na het zingen lopen we terug naar het terras waar we eerder zaten en aten daar een heerlijke lunch. Om 5 uur wandelen we naar de garage om er achter te komen dat we de auto vandaag niet meer kunnen nemen. Een huurauto is niet aanwezig. Wel kunnen ze er een regelen maar dat kost ons € 65 per dag. We besluiten met de bus naar huis te gaan. Of althans zo ver mogelijk want bussen rijden niet naar Cómpeta. Dus nemen we de bus naar Torre del Mar en vandaar naar Torrox costa. Dat duurt ongeveer anderhalf uur. De laatste bus naar Torrox pueblo is dan al vertrokken. Dus besluiten we naar huis te lopen. Dat is 10 kilometer en 500 meter klimmen. We zijn om 20.45 thuis. Het is dan donker en ik sacherijnig.
Vanmorgen om kwart voor negen trokken we deur van de Klompen achter ons dicht om naar de kust te lopen om de bus te pakken. We zijn om 10.10 bij het bus stationnetje waar de bus om 10 uur was vertrokken. Oei en de volgende zou om 12 uur pas weer gaan. Dus koffie op een terras. Dat lijkt leuker dan het was want wat is het koud op het moment en bewolkt en winderig. 
Wel heerlijke koffie als Rick ineens een bus ziet aankomen, wegrent, ik als een haas betaal, Rick met de chauffeur praat en naar mij gebaart dat ik moet komen. Om kwart voor elf zitten we in de bus naar Torre del Mar. Vandaar wandelen we naar Velez-Malaga waar de auto staat te glimmen, weliswaar zonder de bekende Bull- en side bars maar met een goed afgestelde benzine toevoer waardoor we ruimschoots binnen de gestelde CO2 uitstoot zitten.

In 35 minuten zijn we thuis. 

We moeten onze weg nog ff vinden, zullen we maar zeggen.


Wel hebben we nu een bus schema.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: