dinsdag 1 november 2016

Campingbeesten

Wat heeft het geregend vannacht. Verschillende keren wakker geworden van het geroffel op de golfplaten van het garagedak. En we hebben ons verslapen want we werden pas om kwart voor zes wakker.

Gelukkig was het droog maar het zag er wel sombertjes uit zo om zeven uur.


Overal mistflarden maar het leek erop dat het toch zonnig zou gaan worden want de hemel zag er licht uit.


Zo zag het er uur later uit. De bergen lijken wel te koken in het zonlicht.
We wandelden een prachtige tocht vandaag. De eerste 15 kilometer zakten we langzaam het dal uit. Hoofdzakelijk langs secundaire wegen die zo secundair zijn dat we soms dachten dat heel Japan was uitgestorven s'nachts.

Overal kletterde het water van de bergen af en er lagen veel plassen op de weg en dat allemaal onder een stralende lucht.


We zien veel veldjes met volgens mij Cosmea. Ik vraag me af of dat als groenbemesting wordt gebruikt.


Er wordt hier een ongelofelijke berg plastic gebruikt. Ze scheiden het afval volgens mij wel keurig maar beter zou zijn om sowiso niet zoveel troep te maken.

Bij de Lawson kochten we een bakkie koffie, een beker thee en een pakje koekjes.
Altijd gaat je aankoop in een zakje en krijg je minstens twee natte doekjes die uiteraard ook in plastic zitten. Het pakje koekjes bevatte cier koekjes die alle vier apart in een zakjes verpakt waren. Bij de thee krijg je een plasticzakje om het natte theezakje in te stoppen. Op de bekers met koffie en thee zaten deksels. Ik vind het nogal wat.


De laatse 15 km liepen we weer langs de oceaan en dat verveelt nooit denk ik. En wat zou ik hier graag jutten want er komt geen hond op de stranden. Tenminste niet dat ik zie.


Bij wegwerkzaamheden of afzettingen zie je dit soort cartoonachtige wezens. Beslist een veolijk gezicht.


En omdat we het niet kunnen laten als echte camping beesten slapen we wederom op een gesloten camping.


Met groeten Ton

Vandaag geen tempel en morgen ook nog niet want de volgende is nog veertig km verder.

Geen opmerkingen: