donderdag 22 september 2016

Ondankbaar of verwend

Vanmorgen een heerlijke ochtend.
Geen grote klus want de verhuiswagen zou tegen de middag komen.
Dus haalde ik de rukzag van Rick op. Laatst schreef ik dat Bever nieuwe draagbanden zou sturen maar dat bleek toch niet te lukken. Dus kwam Malle Pietje met een oplossing. 
Met de Nijmeegse vierdaagse kregen alle wandelaars een blauw rugzakje. Ondankbaar of verwend als we zijn, waren we niet zo tevreden met die dingen. Ik breng ze wel bij de DORCAS, zei ik tegen Rick.
Maar gelukkig lagen ze nog in de schuur en heb ik van een rugzak de banden afgeknipt en ze door de schoenmaker op de oude banden laten zetten.


Tijdens de koffie dacht ik dat het beter zou zijn als ik toch nog maar wat van de bamboe wortels zou verwijderen.


Het eerste wat ik zie is een salamandertje. Tja, dat krijg je der ook van.


Net boven de vuilcontainer zijn een paar stapels met dakpannen zichtbaar. Die staan daar al minstens vijftien jaar en zijn helemaal overwoekerd door de bamboe. Met veel krachtsinspanning heb ik die pannen daar uit vandaan gekregen. Wel verstoorde ik daarmee de winterrustplaats van een heel stel salamanders en enkele padden. Ik heb ze zo voorzichtig mogelijk opgepakt en later weer teruggezet in een kuiltje, de pannen er weer bovenop gezet zodat ze hun eigen plekkie kunnen maken.
Nou ja, gelukkig zag ik er maar een, als de rest tevreden is ben ik het ook.







En dan komen ze de spullen ophalen.

Ruimt lekker op.



Het bankje leek wat tegen te stribbelen want is op drie verschillende manieren in de wagen gegaan voordat de mannen tevreden waren.


Is alles nu in de auto, vroegen ze een paar keer.
Ik liep nog een rondje en kwam tot de concusie dat echt alles ingeladen was.
Papieren tekenen en weg waren ze.


Nu zit ik in de serre en kijk naar buiten.

Oei, oermoeder staat nog op haar sokkel.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Ketelbinkie zei

Succes en fijne verhuizers uit weesp.

Ton zei

Hoi Finn, Dank. Klopt, tot zover zijn we meer dan tevreden met de firma Kuiper.