woensdag 21 september 2016

Nee joh, dat is vuil

Hoe ik het ook wend of keer, dat graszaad moet gezaaid vandaag.

Daarvoor verliet ik vroeg het bed want er moest nog een tegelpaadje gemaakt, bamboewortels verwijderd, het kippenhok uitgemest, geharkt, geëgaliseerd, zaad gekocht, opgeruimd en afgevoerd worden.
O ja, en de vleugel werd opgehaald.


Dat ging schijnbaar moeiteloos. Binen een kwartier stond ie in de auto. Wel kletsten de vervoerder en ik nog een genoegelijk half uur over het leven, reizen en Spanje in het bijzonder.

Huis begint wel wat onbewoond en leeg te worden. Ik houd me dan nu ook voornamelijk op in de serre.

Ook de tuin is leeg maar daar heb ik inmiddels vrede mee.


Dat daardoor het terras volstaat is minder.


Dat weerhield de buurvrouw en mij er niet van om samen een fles wijn en nootjes te verorberen onder het motto: nu kan het nog.


De wijn werd elegant geserveerd in koffiemokken omdat de glazen samen met een draadje om het tegelpad recht te leggen, de schroefmachine voor het demonteren van de kippenren, de waterpas en nog wat andere dingen, in dozen zitten.
Het smaakte er niet minder door.


Tijdens een telefoongesprek met Rick zei ik dat er al een groene zweem over de tuin lag.
Gaat dat zo snel?
Nee joh, dat is het vuil en gras dat nog in de groentetuin stond.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: