vrijdag 9 september 2016

Hoe is het toch mogelijk

Na een heerlijke relaxte snelle overtocht naar spanje kwamen we wel een beetje gespannen aan in de Klompen. Hoe zou het beton van de nieuwe weg eruitzien? Is er wel aan de regenwaterafvoer gedacht en kan het kleine poortje in het hek wel open?
Nou, het zag er eigenlijk keurig uit alleen de plaats van de regenwaterafvoer is wat ongelukkig gekozen maar daar is nog wel wat aan te doen.


We zaten dan ook zeer tevreden nog een paar uur op het terras in een verkoelende bries te kijken naar de sterren. Weet natuurlijk niet hoe het zit maar het was alsof het universum wat te compenseren had met de tegenvallende Perseiden maar we zagen een prachtige vallende ster. Niet eentje van een nanosconde maar een die je echt even met je ogen kon volgen.

Vanmorgen eerst de tuin in. Alle watersystemen aangezet voor extra water. Dan een onkruidje uittrekken, het terras ff vegen en vervolgens een takkie snoeien en voordat ik het weet sta ik tot mijn enkels in het snoei afval. De druif is kaal, de Jasmijn gefatsoeneerd, 


de waterloten van de Eleagnus d'r af en de overige aangebonden aan de pergola.


Vorige vakantie zag ik de eerste knopjes die waren ontstaan aan een plant die ik uit een vuilnis bak had meegenomen.



Kijk, daar word ik blij van.

Kan jij nog wat doen aan het deurtje van het pomphuis, dat loopt ergens vast op de grond?
Tuurlijk.

Voor de deur van het pomphuis loopt een slang van het watersysteem en die ligt daar boven de grond. Dat komt omdat ik daar een laag van tien centimeter aarde heb weggehaald omdat het regenwater steeds het huisje inliep.
Waarom? Geen idee maar nu leek de slang wat omhoog gekomen. 
Dus ging ik voorzichtig wat aarde onder de slang weghalen. Maar met droge harde Spaanse aarde gebruik je een pihouweel. Ging helemaal goed. Slang naar beneden drukken en deurtje ging vrijelijk open. Maar hoe hou je de slang dan laag? 
Met een stukje omgebogen betonijzer dat ik de in de aarde heb geslagen. Helemaal goed.
Dan wordt de grond nat en ik boos.
Heb ik dwars door de hoofdwaterleiding van het huis geslagen.



Kijk en dan herinner ik me ook weer wat de aannemer indertijd heeft gezegd:  ik heb de slang in cement gelegd dan blijft ie goed liggen en is de elektriciteitskabel die eronder ligt goed beschermd.

Was wel een stief kwartiertje hakken. Maar alles doet het weer.

Nu lekker naar de Chinees voor Pato Peking.

Life is good.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: