dinsdag 13 september 2016

Die Gekko zit er weer

Inmiddels zitten we weer lekker in Nederland en wat is het heet. Nou uh, vooral benauwd maar klagen doe ik niet niet want nooit was de overgang zo makkelijk.

Nadat ik de Jasmijn in het voorjaar nogal sterk had teruggesnoeid bloeit die als de beste. Elke ochtend liggen er een stuk of honderd bloemetjes die ik met geduld opraap,  in een bakje doe en op tafel zet. Ze gaan dan nog een daggie door met heerlijk geuren.
Vraag me af of je van deze bloemen nog Jasmijnthee kan maken. 



De plant die eigenlijk nog heerlijker geurt is de Eleagnus.  Een sterke wind- en droogte bestendige struik. Hij bloeit met weinig indrukwekkende vuil witte bloempjes maar er zitten er wel heel veel aan een struik. En de geur is veel helderder en frisser dan die van Jasmijn.
Mijn favoriet en met drie struiken is de hele tuin gehuld in een wolk van parfum.


Nadat we de Klompen hadden schoongemaakt en Rick de rolluiken ging sluiten riep hij dat er weer zo'n leuke Gekko aan de binnenkant zat.
Hoezo 'weer' ?
Nou hij zat er gister ook al.
Ik werd wat achterdochtig, pakte mijn camera en maakte de volgende foto.


Ik ben bang dat ie er in januari nog zit.

Eenmaal weer in huis nummer een haalde ik eerst al het ingevroren fruit uit de vriezer om dat vandaag tot jam te verwerken.


Gisteravond wel een beetje een vreemd gevoel: dat we nu hier vandaag gaan. Doen we er wel goed aan? We geven wel zo ongeveer het leukste straatje van het dorp op. Maar er was ook veel geluid. Want dat zijn we wel ontwend zo op Texel en op de de Spaanse berg.


Het fruit was om 9 uur verwerkt tot 17 potten jam en vervolgens ben ik begonnen met het uitzoeken  van de te verhuizen spullen.
De garage is zo ongeveer klaar.



Nee dit gaat niet mee. Malle Pietje heeft besloten dat dit naar de gemeentewerf kan. 
Doet wel een beetje pijn.
Net als die geplette gekko trouwens.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: