vrijdag 23 september 2016

Beter de laatste nacht dan het laatste avondmaal

O, zei een buurvrouw, dan is dit jullie laatste nacht in de straat.

Tis altijd reuze gezellig als ik in de voortuin bezig ben. Deze keer lapte ik de ramen trouwens maar met hetzelfde resultaat: er wordt veel gekletst.

De huurders vroegen of ze vandaag al wat spullen mochten brengen. Dat mocht natuurlijk maar ik verbond er wel aan dat ze het afval uit de tuin naar de gemeentewerf zouden brengen. Ook dat was geen probleem.

Inmiddels staat het terras vol met planten in potten en een tafel waar tien mensen zonder probleem het avondmaal kunnen nuttigen.


De tuin is nagenoeg volledig aan het zicht onttrokken.

Als je meer spullen wil brengen kan dat ook hoor, opperde ik, dus is ons huis bijna volledig ingericht.


Kunnen we vanavond weer eens ouderwets bankhangen.

Daar ben ik eigenlijk wel aan toe want het waren wel wat drukke dagen. Nou, niet zozeer druk van werk maar meer van druk in het hoofd of ik niets zou vergeten.

Alleen maakte ik vanavond nog de koepel in de serre schoon. Dat was wel nodig.


Morgenochtend naar Texel voor twee weken relatieve stilte zodat we heel Zen kunnen beginnen aan de wandeling.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: