maandag 13 juni 2016

Spanjolen in Het Horntje

Vanmiddag met de boot over naar Den Helder om te winkelen.
Of ik doeken wilde kopen voor het optreden van Zinco. Natuurlijk wilde ik dat.

Meeuwen zat gezien inmiddels maar jongen pas de eerste keer. Een veilig nest bovenop een paal in de haven. Ik kan het ontbreken van zeebenen niet aanvoeren voor de halve meeuw op de foto. Het was namelijk windstil en de zee derhalve spiegelglad.


Vandaag hadden we wat te vieren en besloten om vanavond wederom een sateh te eten in de veerhaven.
Het was nogal druk in het veredelde cafetaria. Mannen met donker haar.
Het lijken wel Spanjolen, zei ik tegen Rick. Toch spraken ze Engels met het bestellen en sommigen spraken ook Engels met elkaar. Weliswaar met een zwaar accent.
Maar toen we er wat beter op gingen letten hoorden we ook onvervalst Spaans.

Dan wil ik in mijn beperkte Spaans wel contact leggen en ze vinden het duidelijk leuk om Spaans te praten met een Hollandes.
Ze zijn hier vanwege de aflevering van de Tesselstroom. De boot is in Bilbao gebouwd en er lijken nogal wat dingetjes die niet helemaal naar wens zijn. 
De Texelse skuumkoppes vinden ze heel lekker maar een man zei dat ie de pinxtos wel miste, waarbij hij even op zijn niet geringe buik klopte.

Altijd leuk.


Met groeten Ton