donderdag 9 juni 2016

Ik ga niets meer doen

Nee, hoor zei Rick. Je hoeft het huis niet helemaal op te poetsen hoor. Er komen toch geen gasten.

En ik luister bijna altijd naar Rick dus is het huis schoon maar zijn de kranen niet opgepoetst, is de vloer niet streeploos gedweild en heb de keukendeurtjes niet met een droge doek nagewreven.
Fluitje van een cent. Met een uurtje klaar.

Maar wat dan? Kopje koffie. Radio vijf aan.

Wat is het toch heerlijk stil op de berg. Ik staar wat naar de bergen en de blauwe Mediterranee.

Toch nog maar even wat aan dat struikje doen zodat ie mooi door het nieuwe hek groeit.
Ik pak de snoeischaar en tut wat aan de struik. Helemaal mooi. Maar voordat ik het gesnoeide groen heb opgepakt zie ik nog een paar uitgespitte Irissen liggen. Emmertje water, de hak gepakt een waterslangetje aangesloten. Nog even wat aan het paadje doen. Het regenwater loop niet naar het dal toe maar stroomt altijd het pomphuisje in.



Kortom na een uur zweet ik als een gek en zit onder het stof. Douchen in mijn schone douche maar besluit die bespetterd achter te laten

Helemaal fris voor de reis loop ik nog even door de tuin maak een foto van mijn hagedis. Die lag heerlijk in het zonnetje met een voorpootje opgetild zodat zijn oksel lekker in de zon zat.



Ik heb het hem niet zien doen maar op de foto had ie alle vier pootje gewoon weer op de tegel.


Mijn sinaasappelboom. Ben er helemaal tevreden mee. Blad ziet er goed uit en hij is goed gegroeid.
Dacht ik, want toen ik de foto van twee jaar geleden er naast zette zag ik weinig verschil. Wel is er veel ander groen bijgekomen.





Nog eentje dan. Zodat ik thuis nog kan nagenieten want over drie weken zijn ze uitgebloeid.

Met groeten Ton