donderdag 19 mei 2016

Wat te doen om de tijd te doden


Dinsdagochtend met laag water naar het strand. Heerlijk zonnig weer en nog lekker rustig. Niet dat ik veel heb gewandeld want was behoorlijk zen. Waarschijnlijk ook omdat ik nog steeds last van mijn heup had van de wandeling van zondag.

Het eerste interresante wat ik zag was deze inktvis. Eigenlijk nog nooit zo gezien.


En ik denk dat ik een voorkeur voor meeuwen begin te ontwikkelen. 


Op weg naar huis zag ik iets raars. Maar wat? De hersenen moesten echt even werken. 
Zie ik daar nu de horizon boven zee?
Dat kan daar toch helemaal niet?
Nee, het is mist.



Gisteren met de boot van vier uur naar Amsterdam. 
De veerpont maakt een kronkelige route over het Marsdiep. Terwijl de meeuw zich relaxed liet meevoeren draaide de veerhaven met de Schulpengat prachtig achter het beest het blikveld in.


Vanmorgen met de trein vanaf Beverwijk terug naar Den Helder. En wat doet een mens zoal als ie zit te wachten op een station? 
De meesten kijken op hun telefoon.
Sommigen lezen en anderen, zoals ik, kijken verveeld voor zich uit.
En toen zag ik dit: afgeknipte nagels. Alle tien.

Ben maar ergens anders gaan zitten.


Met groeten Ton