woensdag 25 mei 2016

Oormerken

Langzamerhand verlang ik weer eens naar een zonnetje. 

Gisteren een lekkere binnenzitstoofpotjesbankhangchocolademelkdag. Maar daarmee raak ik mijn energie niet kwijt dus toog ik 's avonds nog naar het strand bij paal negen.

Weliswaar droog maar grijs, koud en winderig.


De enige kleur kwam van deze drijvertjes die aan een stukje nylondraad zaten.


Kom, dacht ik vanmorgen, ga wat doen op zonlozedag nummer vier. Maar wat?

We zijn inmiddels een beetje aan het aftellen. Nog vier maanden. Niet zozeer dat we het hier zat zijn maar meer dat we naar Japan willen. En het jaartje zon in Spanje trekt ons ook aan.

Maar voordat we weggaan van Texel moet ik toch echt wel naar het Juttersmuseum zijn geweest.
En met somberedag vier leek me dat wel een leuk uitje.

Museum Kaap Skil.
De buitenkant vond ik al prachtig en van het mooie gefilterde licht binnen werd ik helemaal blij.



Ik heb me er goed vermaakt. Een groot deel van de collectie bestaat uit spullen die opgedoken zijn uit de vele scheepswrakken die in de loop der eeuwen zijn vergaan voor de rede van Texel. En van alle opgedoken schatten aan gebruiksvoorwerpen vind ik de glazen flessen het mooist. 



Alleen jammer van die oormerken. Die zijn bijna net zo lelijk als die in de oren van de Nederlandse veestapel.

Met groeten Ton