zondag 22 mei 2016

Met het gemak van de meeuwen

De boot is een drempel.
Dat was toch eigenlijk wel hoe we over de veerpont dachten toen we vorig jaar op Texel gingen wonen.
Daarom wilde Rick ook een huis op het eiland huren omdat hij opzag tegen de lange reistijd van en naar zijn werk.

Inmiddels ben ik het die schijnbaar moeiteloos het Marsdiep over vliegt.



En ik geniet er enorm van om op een boot te zitten en over het water te glijden.

Dus ging ik vrijdag over voor de gasten wissel. Zaterdag naar een verrassingsfeestje voor mijn 65 jarige schoonzus. Morgen naar Burgerbrug voor een repetitie in het kerkje waar we in juni een concert geven met Zinco. Woensdag naar Amsterdam, vrijdag een gastenwissel, zaterdag een etentje en zondag naar de verjaardag van een vriend en Japanse les. 

Vandaag was gewoon een Texeldag. Heerlijk zacht weer met behoorlijk wat regen in de morgen. 's Middags de wandelschoenen aan voor een wandeling naar paal 9.

Waar ik een paar dagen geleden nog dacht om hier de zee te zien was het nu alleen maar mistig.







In de Bollenkamer staan de irissen in bloei.

En voor het hoofdgebouw van de Potvis zijn prachtige voren gemaakt waar het eerste groen van de aardappelen te zien is.


Kortom: altijd wat te zien op 't eiland.

Met groeten Ton