donderdag 26 mei 2016

Geroerde man

Net dat ik het perron op rende gingen de deuren van de trein dicht.
Eigenlijk al voordat ik overhard met mijn schepper wilde spreken zag ik het bankje in de zon.

Kijk, dat zo'n avondje seminar nou met me.
Ook al kan ik niet altijd duidelijk zeggen wat ik nu specifiek uit zo'n sessie haal. In de dagen erna zie ik altijd verschil in mijn gedachten en vervolgens in mijn handelen. Want verander je gedachten over de wereld en de wereld ziet er meteen anders uit.
Dus niets van shit: nou mot ik een half uur wachten maar aanvaarden dat ik te laat was en dan meteen een zonnig bankje zien staan.
Dus slenter ik leisurely naar het einde van het perron en ga zitten. Met mijn ogen dicht zit ik een paar minuutjes te soezelen.

Lekker he, zo in de zon. Sprak een medewerker van de NS me aan, duidelijk in voor een praatje.
Ja, dit is geen straf.

Ik ga 1 juli met pensioen.
Heeft u voldoende hobbies, vroeg ik wat later in het gesprek.
Ja en hij vertelde voluit over het rennen wat hij deed. Niet alleen marathons maar ook langere afstanden en estafettes en dat vaak voor een goed doel zoals het KWF
"En als je dan het einde van zo'n afstand langs het Sophia kinderziekenhuis loopt en al die kinderen staan buiten nou dan.......... Tja, dat doet dan echt wat met me."

En dan is een uurtje zo om en is mijn dag al weer helemaal goed.

Las ik op FB dat de nieuwe veerpont Tesselstroom gisteravond bij Texel was gearriveerd. Shit, net nu ik in Amsterdam zat.

Maar vanavond tijdens het eten hoorde ik een onbekende scheepstoeter.
Zou dat de nieuwe boot zijn?
Snel mijn bord neergezet en naar de haven gerend en ja hoor: de nieuwe boot.



Met groeten Ton