dinsdag 10 mei 2016

Gehaktballen zonder gehakt

Na het gepoets op het vaste land kon ik vandaag weer wat doen in huis nummer drie.
Nu is dat niet zo groot dus was dat met een uurtje spic en span.
Maar in het kader van de huiselijkheid kwam Rick met de vraag of we weer een zo'n lekkere shoarma taart konden eten.


Een jaar of acht geleden aten we geen vlees. Niet omdat we tegen het eten van dieren waren maar vanwege de varkenspest, gekke koeienziekte en de salmonellakip. 
Dit was klaarblijkelijk onvoldoende reden om het vol te houden want een biefstukje tijdens een etentje in een restaurant monde als snel uit in 'normaal' ook weer vlees eten.

Maar ik was goed in het maken van de lekkerste gehaktballen zonder gehakt. Ook mijn shoarmataart zonder shoarma was een succes verhaal. 
Maar als ik zussen uitnodigde om te komen eten werd er wel eerst gevraagd of het betreffende gerecht ook de specifieke ingrediƫnten bevatte.
Zelfs een paar weken geleden met zus in Spanje kwam de vraag naar boven of de Shoarmataart wel shoarma zou gaan bevatten.
Tuurlijk zei ik maar ik maak hem nu zonder korst omdat we niet zoveel koolhydraten willen eten.
Uiteindelijk werd het na overleg een taart met een bladerdeeg korst.

Vanmiddag jutten op het wad. Daar zijn weer totaal andere dingen te vinden.


In ieder geval dingen van alle tijden.


En omdat het toch over eten gaat een foto van Crambe maritima. Zeekool.


En op de dijk was het een waar buffet. Met laagwater zijn er voor de meeuwen voldoende schaaldieren te vinden die ze dan op het asfalt laten vallen waarbij de schalen breken om het lekkers er vervolgens lmakkelijk uit te trekken.

Met groeten Ton