zaterdag 7 mei 2016

Alles kan een mens gelukkig maken

Zeker als het een heerlijke zomerse dag is.

Je mag me er op aanspreken maar ik zal nooit meer zeggen dat ik geen geduld heb.
In ieder geval als ik iets leuk vind.

Vanmorgen om 9 uur zat ik al buiten met de de kroonluchter. Want eigenlijk wil ik hem voor morgenavond in de gang hebben hangen. Gepoetst en gewreven. Maar of dat me gaat lukken weet ik niet. Heb pas een derde gedaan en ben 6 uur bezig geweest.
Nu hoop ik erop dat er geen boeking komt voor maandag want dan kan ik tot vrijdag hier blijven. Niet alleen voor de lamp maar ook om wat slechte plekken in het houtwerk van het huis te repareren.

Als bijkomend voordeel kan ik dan ook genieten van de geur, die al voorzichtig begon los te komen, van de blauwe regen.


Wat me ook elk jaar weer blij maakt is de combinatie van de rood uitlopende beuk met het blauw van de bloemen.

Na het eten zijn we naar Egmond aan Zee gereden om een terrasje te pikken. 


Het was een drukte van belang. Toch was er voor ons weer een plekje om te parkeren. Rick ging naar de parkeermeter, gooide er een euro in en drukte op de knop voor een bonnetje. Is betaald parkeren tot 7 uur en het was drie minuten voor zevenen. Had met 10 cent gekund dus. 

Op het strand werd volop gegeten, gespeeld, geluierd, gewandeld en plezier gemaakt. Wij keken vanaf het terras naar de wolken die ontstonden en de zon die prachtige Jacobsladders maakte.




Met groeten Ton