zondag 10 april 2016

Weg met die zooi

Dat krijg je met mooi weer als het tuiniersbloed weer snel gaat stromen.

Klimop, grassen, buxus, bamboe en nog een zooitje van die planten zijn jaren lang helemaal in de mode geweest. Nou ik ben er helemaal klaar mee. Wat een bende toch. Snel groeiend en daardoor bergen afval producerend. Geen bijhouden aan. Je bent voor net klaar met snoeien of je kan achteraan weer beginnen.

Zo dat is er uit.


Tuin ziet er uit alsof er een veldslag heeft gewoed.


De hele achtermuur was begroeid met klimop en daarvoor stond een haag van bamboe, vier meter hoog en een meter dik.

Eerst was mijn plan om de bamboe uit te dunnen zodat er weer wat transparantie zou ontstaan en je de afzonderlijke stengels, die prachtig zijn natuurlijk, weer zou zien. Maar toen ik eenmaal bezig was, was ik niet meer te stoppen. Meer dan tweehonderd stengels heb ik door de ALDI walshakselaar geduwd. Ben trouwens nog steeds heel blij met dat ding. Ik moet er niet aan denken wat ik anders met die bende had moeten doen.


Er bleef een kuubszak met gehakseld spul over. Daar gaan een paar emmers water in, dan kan het lekker snel verteren om over een paar weken bij de sperzie boontjes gestrooid te worden.


Oei, zal morgen de gasten wel uitleggen dat de tuin gemetamorfoseerd gaat worden.


Met groeten Ton