dinsdag 26 april 2016

Spirit ongebroken

Wat is het koud. En elke keer als ik met de fiets de weg op moet, lijkt het wel te gaan regenen of te hagelen.
Dat zal natuurlijk meer een gedachte zijn want buien komen met zeer grote regelmaat voor.

Gisteren en vandaag de houtkachel weer volop in gebruik. Lekker behaaglijk maar ik word er tikkeltje gemakzuchtig van. Wil maar steeds op de bank hangen en koekjes eten.

De sperzieboontjes die ik zaterdagochtend in de aarde zette deden de aarde zondagochtend al opbollen en gisterochtend kwamen ze boven de grond uit. 


De cycas vinden het uiteraard heerlijk en maken als een gek nieuwe bladeren.


Maar samen met de vloerverwarming zorgt de houtkachel er voor dat de bonen een beetje te snel groeien en nogal lang worden.
Uiterlijk aanstaande vrijdag moeten ze in de tuin uitgeplant worden want dan komen er weer een week gasten in huis en ik kan ze niet nog een week in de bakkies laten staan.

De voorspellingen zeggen dat de temperaturen niet snel zullen stijgen.
Wat zullen ze schrikken.



Vanmiddag bij de jongste zus van mijn vader op visite geweest. Tante, inmiddels 92 jaar oud, heeft een paar weken geleden haar heup gebroken. Dat is trouwens het enige wat gebroken is want de spirit is er nog helemaal.

Met groeten Ton