vrijdag 15 april 2016

Balken


Vanmorgen al vroeg op. Zus slaapt nog dus sluip ik stilletjes het huis uit de tuin in.
Staar een beetje dromerig over de Middelandse zee, trek vervolgens ergens een vuiltje uit, ga even zitten op een stoel om te luisteren naar het gekwetter van de vogels. Zwaluwen scheren boven mijn hoofd en ik spot een puttertje. Als ik daar zo heerlijk gelukkig zit te wezen zie ik dat twee piepkleine gelige vogeltjes af en aan vliegen in een struik, een nestje dus, en dan begint er ook nog een ezeltje te balken. 
Kijk hoe mooi kan een dag beginnen.

Moeder aarde is prachtig en de natuur maakt mooie zaadpluizen.


Maar daarna begint het echte leven en ga ik onderstaande plant snoeien. (Dasylirion acrotrichum) Ooit gekocht in Nederland met 50 % korting toen de vestiging van Intratuin in Heilloo ging sluiten en mee naar De Klompen genomen. Hij groeit goed en heeft nogal stug en scherp gekartelde bladranden. Voorzichtig te benaderen: met handschoenen en een lang gemouwd shirt.


Klus is geklaard maar mijn arm ziet er nogal gehavend uit.


Morgen andersoortige klussen: het wassen van de bankhoezen, het blauw schilderen van een tuitafeltje en als er tijd en zin is nog wat rejas schilderen.

Met groeten Ton