vrijdag 11 maart 2016

Klusjes

Het weer viel een beetje tegen. De verwachte opklaring bleef uit. Op deze tien seconden zo rond vijf uur na dan.



Wel heerlijk weer voor de kachel en klusjes in huis.

Zo deed ik ook een telefoongesprek.

Vorige week werd ik gebeld.
Zeg, u verhuurt uw huis toch
Uh, ja.
Nou als het goed is heeft u huurders die uit Engeland komen.
Uh, maar waarover belt u?
Nou....

De huurders zijn kennissen en ze wilde wat extra informatie. Die info zou ik haar deze week geven dus belde ik haar vanmorgen en al snel ging het over van alles.
Ik zag dat u een Jacobusschelp op de gevel heeft. Bent u naar Santiago.......
Een half uur lang hadden we een geanimeerd gesprek. Mevrouw vertelde over de jaren die zij in Zuid Afrika had gewoond en dat de gasten die in ons huis komen een zoon is van haar zuid Afrikaanse vriendin, die gelijkertijd bij haar logeert. "O, ik loop regelmatig door de straat waar u woont en vind dat wel de leukste straat van het dorp."

Dat soort gesprekken maken mijn dag.

Afgelopen zondag ging ik de kast schilderen bij mijn zus. Dat bleek eigenlijk niet nodig want ik hoefde alleen maar te helpen de kast uit elkaar te halen.
Maar ik heb me ingesteld om te schilderen dus wil ik wel helpen, zei ik en schilderde de buitenkant met krijtverf donkergrijs terwijl zus de binnenkant zeegroen of aquamarijn of turqoise schilderde. 

Gistermiddag was de kast voorde tweede keer gekleurd en een keer in de was gezet en kon ie weer in elkaar worden gezet. Omdat ik het zo mooi vond geworden maakte ik een foto.
Wil je ook nog een 'voor' foto?
Is goed en die stuurde ze, hij staat keurig in mijn album maar vertikt om in het blog opgenomen te worden. 
Dus blijft het bij een 'na' kiekje.


Ik weet het, ik sta graag in de belangstelling maar dat ik mezelf in het glas weerspiegeld zie heb ik niet met opzet gedaan.

Met groeten Ton