zaterdag 12 maart 2016

Jan

Een hele lijst met klussen had ik gemaakt voor de afgelopen week want ik wilde me niet ontheemd voelen omdat Rick er niet was.
Dus moest er wel voor voldoende afleiding zijn.

Nu wil zo'n lijst trouwens niet zeggen dat ik een soort van werkpaard ben dat de hele week nauwelijks tijd voor een kopje koffie heeft. Elke dag een klusje en de rest vrij voor leuke dingen.
Ben lekker drie keer wezen wandelen met verschillende mensen en vanmorgen ben ik op visite geweest bij een oude vriend van mijn ouders.

Hij heeft vroeger een paar jaar bij mijn vader gewerkt en daaruit is de vriendschap ontstaan. 58 Jaar kwam hij elke zaterdagochtend koffie drinken bij mijn ouders. Ook nadat mijn vader was overleden en zelfs toen mijn moeder dement was bleef hij trouw komen. De laatste jaren zette hij zelf de koffie bij mijn moeder omdat ze niet meer wist hoe dat moest.
Ja, zei hij vanmorgen: ik ben altijd zo gastvrij bij je ouders onthaald dat ik dat graag voor je moeder deed. Je moet weten dat ik eigenlijk eerst niet eens wist hoe dat moest want ik maakte nooit zelf koffie. Mijn vrouw heeft me altijd veel teveel verwend.

Kijk en na zo'n gesprek kon ik vanmiddag weer een karweitje doen.

Eerst ff schoonmaken en laten drogen, daarna kwasten. Eens kijken of Rick morgen het verschil ziet.


Met groeten Ton