vrijdag 25 maart 2016

Gelukt

Eigenlijk ben ik op mijn best als het een beetje busy is.

Vanmorgen met boot 8 naar huis nummer een voor een schoonmaak en gasten wissel. Snel aan het werk. Dan even naar buurman met een nieuwe lijst met gasten voor april en mei. Ach en wat is dan een half uurtje kletsen?

Snel verder met poetsen. Dan een bakkie koffie en tegelijkertijd de stapel post doornemen. Oei hoe doen we dat met het referendum? We zijn dan niet in onze woonplaats. Meteen naar buurman twee. Die gaat beslist stemmen en ik wil hem machtigen. Geen probleem zegt buurman. We zitten wel een half uur te discussiƫren over voor en tegen. Ik neig naar tegen.

Door met de badkamer. Oei ik zou ook nog een plexiglazen plaatje op maat maken ter vervanging van het glazen plaatje dat ik afgelopen week kapot maakte doordat ik een pan te hard in de koelkast zette.
Dat is net klaar als de telefoon gaat: zeg kan ik even op visite komen? Tuurlijk maar ik ben nog niet helemaal klaar met schoonmaken. Geeft niet en anders help ik wel even.
Uitiendelijk precies om drie uur klaar. Laat de gasten maar komen. 
Die bellen om te zeggen dat ze een uur vertraagd zijn ivm file. Dat geeft mij tijd om een fles wijn en een zakje nootjes te halen want die zetten we altijd klaar voor de gasten maar was ik vergeten te kopen.

Gasten komen aan. Snelle rondleiding en dan heb ik eigenlijk een beetje te weinig tijd om de boot van half zes nog te halen. 
Oeps, file om het dorp uit te komen maar alle stoplichten stonden op groen. Zelfs op de weg naar Den Helder zat er geen enkele slak voor me. 
Belt Rick: ga je voor zuurkool thuis  of voor een hamburger bij paal 12?



Met groeten Ton