donderdag 17 maart 2016

De belofte van de dag

Rick ging vanmorgen met bootje acht naar de overkant en ik stapte op de fiets richting strand.

Prachtig helder weer, zonnig, nauwelijks wind en een beetje mistig. De lente is losgebarsten. In ieder geval voor de vogels. Wat een gesnater, gekwinkeleer, gefluit, gekwetter en geschetter. Helemaal blij wordt je van de opwinding die er heerst.

Het zijn omstandigheden die je bijna dwingen te genieten van de dingen waar je anders gewoon aan voorbij zou gaan.

Hoe vaak ben ik al niet langs deze boom gefietst? Nu is het wel een Els en dat is mijn favoriete boomsoort. Maar toch. Vandaag stond ie zo mooi in het dromerige licht, de zon net achter de stam dat ik wel een foto moest maken.


Nou ja, alles ziet er anders uit als de zon schijnt.


Half negen op het strand waar het nog heel rustig was.

Dit aangespoelde kwalletje lag op een doodsbed van diamanten. 


Deze worm viel niet te redden. Twee keer heb ik hem in wat dieper water gelegd maar steeds spoelde de golfjes hem weer op het strand. Thuis op internet gezocht wat voor beest het is. Een soort zager oid. Wordt gekweekt voor de sportvisser om te gebruiken als aas.




Invloed van de wind op palen en struiken.


Thuisgekomen met 21 gaten stenen. Dat is het voordeel als je een week of twee niet op het strand bent geweest.

Nu draai ik mijn dienst in de Hospice.

Heerlijke dag gehad.


Met groeten Ton