zaterdag 20 februari 2016

Wellicht wat vol


Gisterochend met de boot van acht uur naar de overkant. Nagenoeg windstil weer, een bijzonderheid, en een bijna wolkenloze hemel. Wat een verschil met vandaag.



De rook uit de schoorstenen van de Dr Wagemaker gaat recht omhoog.

De gasten wissel in huis nummer 1 ging helemaal perfect. Aardige gasten lieten het huis keurig schoon en opgeruimd achter. 
"Maar het is eigenlijk helemaal geen vakantie huis, het is gewoon een prachtige woning. Waarom verhuren jullie dit?"

En de nieuwe gasten? Tijdens de rondleiding door het huis en de uitleg van de houtkachel, waarbij ik altijd even de werking uitleg en vertel van de aanmaakblokjes, lucifers en haardhout, riep de gast verbaasd: Maar dat heb ik ook allemaal zelf mee. Ik had dit echt niet verwacht. 
Kijk dan kan mijn dag niet meer stuk.

Maar ja, dan moet ik wel zo rond drie uur het huis uit en pas om half zeven word ik verwacht bij ons nieuwe zanggroepje. Wat te doen? Eerst maar even een wandeling door het park en genieten van het stralende weer. 


De helft van de vijver nog bedekt met ijs.


Het voordeel van de kust: wolken die in het binnenland ontstaan.


De Meidoorn heeft al blaadjes die doorzichtig geel/ groen oplichten in het zonlicht.


En mijn favo-riet.


In tegenlicht: riet voor brug met fietser.

Na de wandeling nog een uurtje overhemden gestreken in de wassalon om de tijd te doden. 

Dan naar Zinko voor een wat moeizame repetitie omdat drie van de vier herstellend waren van de griep. Maar ach, dat hebben we dan weer gehad. Die griep dan he.

Met de boot van half tien naar Texel.

Kijk, dit zijn dagen naar mijn zin.

Met groeten Ton