maandag 22 februari 2016

GVD, dit is toch niet normaal

Als goed ex katholiek vloek ik als de beste.

Ongeveer 15 jaar geleden heb ik een one-manshow gedaan in Provadya in Alkmaar. The best orangepicker of the year. Naar aanleiding van mijn periode in de Kibbutz in Israel. Samen met een regiseuse heb ik de onderwerpen uitgezocht en heeft zij de teksten gemaakt daarvoor. 
Maar je moet eindigen met een lied en Rick begeleidt je dan op de piano en ..... wel uit het hoofd dan he, maakte ze haar zin af.

Bij dat laatste had ik wel mijn bedenkingen. 
Maar als ik de tekst kwijt ben?
Nou dan weet je je tekst niet en mensen vinden dat dan waarschijnlijk het mooiste stukje van de voorstelling.
Hoezo?
Nou, op het moment dat jij de tekst kwijt bent, zien mensen even wie je echt bent. Zonder masker. En dat is bijzonder omdat we eigenlijk altijd een masker ophebben.


Vanmorgen kon ik mijn fototoestel weer ophalen. Ik was al een beetje op mijn hoede want had al bedacht wat ik zou gaan zeggen als ik de rekening te hoog zou vinden.

Aardige verkoper haalde het toestel uit het magazijn. Maakte het pakketje open en keek even in de bijgevoegde papieren. 
Uw toestel is gerepareerd en schoongemaakt, zei hij terwijl hij de papieren voor mij neerlegde.
Ik zag een heel vet gedrukt te betalen bedrag: €481.
Waarop ik direct de titel van dit blog uitblaatte en riep dat het toestel nieuw minder had gekost.

Dat bleef even in de lucht hangen en na een seconde zei de verkoper: maar meneer het is gratis.
Ik kon het niet geloven en riep: maar dat bedrag dan, terwijl ik op de vel papier wees.
Maar uh, dat is uw aankoopnota.
Toen kreeg ik wel even rode oren en verontschuldige me meteen. Maar ik was ook echt geschrokken zei ik.
Dat was wel te zien hoor, meneer. Ik denk trouwens dat ik dat ook zou zijn met zo'n bedrag.

Nou ja, hij heeft me ook even gezien zonder masker en het leven gaat gewoon door net zoals mijn leven doorging nadat ik, natuurlijk, de tekst van het tweede couplet was vergeten.
De leukste reactie daarop was: je stond zo ontwapenend bedremmeld te kijken.


Met groeten Ton

P.s. Lens vervangen, camera schoongemaakt en afgeregeld, camera getest, werkt naar behoren.