maandag 4 januari 2016

Einde van een tijdperk

De drang om ons leven opnieuw te bekijken en in te vullen wordt waarschijnlijk ook deels door het universum bepaald.

Het zou mooi zijn als we nog een jaar of vier met de auto kunnen doen zei Rick een paar maanden geleden.
Maar is dat wel reeel? Hij is al zestien jaar oud.

Dus toen ik vanmorgen naar de garage ging voor de APK vroeg ik aan de monteur of hij de levensduur kon inschatten met in het achterhoofd dat we er in 2017 nog mee naar De Klompen willen rijden.
Tja, ik heb geen kristallenbol maar Jimny's van 20 jaar zijn niet echt een uitzondering.
Helemaal blij liet ik onze trouwe Suzu in de handen van de monteur achter.

Ik schrok dan ook toen ik het nummer van de garage op mijn telefoon zag verschijnen.
Uh, ik bel u maar even. Want uh, er zijn wel wat dingen die extra gebeuren moeten. Olieleidingen vervangen, koplampen vernieuwen, uitlaat vervangen, iets met V snaren en...... een van de balken was zover verroest dat er 'aan gelast' moest worden en nieuwe banden.
Op een gegeven moment hoor ik dan niets anders meer dan de stem in mijn hoofd die zich afvraagd: wat gaat dat kosten?
En wat dat gaat dat dan ongeveer kosten? Vroeg ik dan ook snel.

Kortom: na 12 jaar komt er een andere auto.

Omdat Rick niet van winkelen houdt heb ik meteen maar even gepreshopt zodat ie zaterdag alleen nog maar uit mijn favorieten hoeft te kiezen. 

En natuurlijk is het een tegenvaller maar beiden hadden we zoiets van: tja het past wel in 'het oude achter ons laten'.

Trouwens de kerstboom is ook weer naar zolder.


Met groeten Ton