zaterdag 24 oktober 2015

Aan een zijden draadje

Tuurlijk keek ik afgelopen week naar Heel Nederland kijkt sterren.
En natuurlijk stond ik elke dag vroeg op om naar de dansende planeten te kijken om vervolgens niets te zien vanwege de bewolking. Nou ja, deze twee sterren dan maar gekiekt.


Vammorgen wederom naar de overkant. Rick had een vergadering van het genootschap van Jacobus en ik had  een afspraak om de vijver op te schonen van een kennis om mijn wachttijd nuttig te maken.
Maar voor die vijver had ik slechts een kwartier nodig. Wel nog een uur koffie met koek en lekker kletsen. 

Vervolgens een rondje door het dorp voor mooi gekleurd herfstblad.


Omdat we pas om drie uur een afspraak voor de Japanse les hadden was er tijd genoeg voor een lunch in Egmond aan Zee.
Oei, wel druk zeg, zei Rick toen we het dorp binnen reden.
Kom op, voor ons is er een plaats.
Maar de hele boulevard stond vol.


Op de laatste parkeerplek bij de JC van Speijk vuurtoren na dan.


In het gelijknamige restaurant een heerlijke lunch.

De Japanse lerares stuurde ons een paar weken geleden met het leren van eenvoudige zinnetjes naar huis.  "Japanners vinden het geweldig al kan je maar één zinnetje". 
Maar daar was Rick het niet helemaal mee eens en bij thuiskomst is ie het internet opgedoken voor Apps om de Japans tekens te leren.
Het Japans bestaat uit twee soorten alfabetten het Hiragana en het Katakana, ieder bestaande uit 46 tekens en daarbij nog ongeveer 7500 chinesekarakters. 
Een beetje veel dus maar we hebben een speelse app gedownload en Rick kan nu Hiragana lezen en ik Katakana. Jammer alleen dat je dan nog niet weet wat de woorden betekenen.
In iedergeval was ze helemaal verrast en we kregen leesoefeningen mee.


Bij thuiskomst lag een van mijn stenen slingers in de pot met cycas. Het draadje blijkbaar toch te dun.



Een heerlijke dag gehad.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: