vrijdag 1 mei 2015

Heen en weer

Vanmorgen spotte ik tussen het schoonmaken door, de eerste uitlopers van de aspergeplanten die ik vorig jaar van de buren kreeg.
Echt te klein om te oogsten. De groentetuin zal ook dit jaar weer wat te weinig aandacht gaan krijgen.
Nu is het ons Texels verblijf dat roet in het moestuineten strooit. 
Toch heb ik de eerste oogst net binnen gebracht: rabarber.


Nu maar hopen dat de gasten die komende week in ons huis bivakkeren niet zelf gaan oogsten.

En omdat ik voor een groot deel de bloei en de geur van de blauwe regen zal mislopen heb ik daar een paar takken vanaf geknipt. Kleurt mooi met de blauwtinten van ons Potvisappartement.


Rick heeft vandaag een fiets geregeld dus kan ik donderdag het eiland over. Alleen donderdag want vrijdagochtend moet ik weer in Heiloo zijn om de gasten uit te wuiven en de boel weer spic en span te krijgen. Niet alleen voor ons eigen huis maar ook een huis van kennissen waar ik de verhuur voor regel. Ik ga warempel nog op Dora lijken met al dat gesop.

Wie niet zo te spreken is, is Egbert. Hij moest een groot deel van de dag buiten blijven zodat het huis vrij van hondenharen bleef. Ik heb het wel een beetje afgekocht met een paar kluiven.



Met groeten Ton

Geen opmerkingen: