donderdag 28 mei 2015

Geregeld

"Nou, ik ben blij dat de baas het zelf heeft gedaan. Wij krijgen altijd op onze kop als we twee verschillende schoenen meegeven."
Dat is wat de verkoopster met leed vermaak zei toen ik haar gisterochtend de al enigszins ingelopen schoenen overhandigde.
Zonder probleem werd de "verkeerde" schoen omgeruild voor de goede. 
Ha, ha, het is zelfs ook nog een andere maat. Knelde die ene u niet?
Ja, aan de linker voet had ik inderdaad een blaar.

Met die  klus afgehandeld kon ik vanuit Den Helder door naar Alkmaar om wat gedoe met mijn telefoon te regelen.
Goede morgen, begroette ik de verkoper. Ik heb een probleem met mij.. Wat is uw telefoonnummer?
Terwijl ik mijn relaas hervatte, typte hij het nummer in.
Maar uw abonnement is al zo oud, werd ik opnieuw onderbroken. U betaalt echt veel te veel hoor. Dat kan stukken goedkoper.
Kijk dan vervliegt mijn irritatie van 'er wordt niet naar mij geluisterd' naar interesse. Want van goedkoper word ik blij. 
En gelijk had ie. Ik heb de afgelopen jaren mijn abonnement zonder herziening gewoon doorlaten lopen.
"U kunt met deze aanbieding onbeperkt bellen in Nederland en 120 minuten in Europa. Ook krijgt u een Samsung galaxy tablet met onbeperkt internet."
Hoe blij kan een mens zijn en dat met 35 eurocent meer dan met  het ouwe bel-only abonnement. 

Als ik 's middags Rick ophaal van zijn workshop en nog even moet wachten, ga ik met een glaasje port op het terras van het strandpaviljoen zitten. Als de ober ziet dat ik met het tablet bezig ben is ie helemaal enthousiast. 
O, u heeft een Samsung galaxy. Die zou ik ook graag willen hebben.
Nou, ik ben er ook heel blij mee hoor, antwoord ik, maar ik ben er eigenlijk iets te oud voor en begrijp de helft niet.
Maar ik ben 24 en ik begrijp er ook niets van hoor. Mijn broer helpt me altijd als ik het niet weet.
Toen smaakte het portje nog lekkerder.

En of het nu van die port komt of van de woorden van de ober maar ik heb de Samsung in ieder geval voor een deel geïnstalleerd.

En als afsluiting nog even een foto die ik kreeg toegestuurd van de buurman in Spanje. 
Geen paard in de gang maar een hert in onze tuin.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: