woensdag 1 april 2015

De politie is mijn beste vriend

Dat vind ik nou zo leuk aan je, zegt Rick dan.

Werden we gisteravond gebeld met de mededeling dat vrienden die Los Zuecos hebben gehuurd een prijs  hebben gewonnen bij de aankoop van de vliegtickets. "Jonny Boer komt koken voor zes personen op de plaats waar de reis naar toe gaat." 
Ik helemaal enthousiast en bel vrienden in Spanje. Komen jullie dan ook mee eten?
Is het een 1april grap. Ik was helemaal teleurgesteld.

Vanmorgen naar de jongste zus van mijn vader geweest. Zij vierde haar 91 ste verjaardag. Ik at gebak en hoorde weer eens wat verhalen over mijn vader en opa.

's Middags naar de tweedehandswinkels in Alkmaar voor spulletjes voor Texel. Omdat het appartement helemaal is geschilderd in de kleuren zeegroen, aquamarijnblauw en nog wat vage groen/balauwe kleuren zocht ik naar bijpassend groen. Appelgroen werd het.


Een zitzak, een grandfoulard, een dekbedovertrek allen in deze voorjaarskleur. Nog een paar pannetjes, kussentjes en wat mokken was de oogst van deze dag.
O, ook nog een paar leren laarzen bij de ALDI voor de tuinwerkweek in Italiƫ.

De grootse verassing was de aanhouding door de politie terwijl ik niet handsfree zat te bellen in de auto. Dat kost u € 250 zei de agent. 
Jammer voor mij, antwoordde ik, maar ik weet het. Het is mijn eigen schuld.
U heeft mazzel. Ik geef u een waarschuwing omdat we stipdheidsacties doen.

Pffffff. Om het te vieren hebben we maar weer een lekker chinees eten gehaald.

Wat heb ik toch een heerlijk leven.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: