maandag 30 maart 2015

Je zou denken: dat kan alleen maar in Spanje

Als je naar de snackbar gaat en een patatje besteld sta je toch wel raar te kijken als de eigenaar zegt: sorry dat hebben we niet want onze leverancier heeft geen patat in zijn assortiment.

Precies dat gebeurde bij de Kringapotheek toen ik de voorgeschreven medicijnen voor mijn zus kwam halen. Nou ja. Ik ben maar naar mijn Apotheek gegaan en die had het wel.  

Zo. Deze irritatie is er uit. Voor de rest had ik een heerlijke dag. 

Jaren geleden stond er in een roddelblad dat Barbra Streisand eenvoudiger wilde leven en drie van haar zes huizen van de hand deed. Inmiddels beschikken wij ook over drie huizen en leven daarmee net zo eenvoudig als Barbra.

Met de boot van vier uur naar onze nieuwe woonplek op Texel. Het was een beetje winderig en behoorlijk koud dus heb ik binnen, uiteraard met een kopje cappuccino binnen handbereik,  foto's gemaakt van de meeuwen.


Ook wij vliegen een nieuw avontuur tegemoet.


Ondanks dat hij jarig is hoeft Rick niet de drempel overgedragen te worden. 
Het is een leuk appartement, lekker nieuw, met een balkonnetje en een vijver voor het raam. Daardoor is op het plafond de weerkaatsing te zien van de zon die op het kabbelende water schijnt. Kijk, het zijn van die kleine dingen waar ik zo blij van word.
Het meubilair van het blauwgele warenhuis doet wat studentikoos aan maar ik ga morgen naar de tweedehands winkel voor wat aanvullende sfeer spullen.
Ons vaste wal huis staat open voor vakantie verhuur en dat word dan ook meteen mijn werk: ontvangst van de gasten en de schoonmaak van het huis.

Als Egbert maar niet zeeziek wordt van de overtochten.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: