dinsdag 17 maart 2015

Gekreukeld



Gisterochtend was dit bloempje nog een knopje. Vandaag is het een bloempje zij het dat de blaadjes nog een beetje kreukelig zijn. Al waren ze van vloeipapier.


Zeg uh, denk jij dat we nog twaalf jaar met deze badkamer kunnen doen, vroeg Rick zondag.
Dat is de verkeerde vraag om aan mij te stellen want ik denk dat we dat kunnen, antwoordde ik.
O, ja. Zeg, ik wil eigenlijk dat je nog wat aan de badkamer gaat doen.
Wat zou je willen dan?
Nou, nieuwe wastafels en nieuwe kranen en misschien een nieuwe douchedeur. O, ja en een nieuwe afzuigkap in de keuken.

Dus toog ik gistermiddag naar Alkmaar met een lijstje en maten maar kon onverrichterzake weer naar huis: alle zaken waren gesloten.
Vanmorgen in de herkansing en...... ik kwam met een nieuwe spijkerbroek thuis en wat folders natuurlijk. 
Morgen meteen bestellen, zei Rick nadat hij mijn foto's en de folders heeft bekeken.

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn zeker niet als we zwager vragen de boel te installeren.

Vanmiddag in de tuin gewerkt. Het zware werk werd door de walshakselaar gedaan. Alle takken, zonnebloemstengels en verrotte bamboestengels werden tot snippers gemalen. Daarna de kippenmest uit het nachthok uitgestrooid vervolgens de aarde losgevorkt en aangeharkt. 


Trouwens die kippen zijn een beetje de weg kwijt. Heb ik de mest uit het nachthok in een ton in de tuin gezet zitten ze er steeds uit te snoepen. Gelukkig proef ik niets raars aan de eitjes.


Nu we waarschijnlijk tijdelijk naar Texel verhuizen zit ik nog een beetje met een dillema. Ga ik alleen een bloemenmengsel zaaien of toch ook nog wat groenten.
Pastinaak, bietjes, knolselserij en pompoenen kunnen hun gang gaan zonder dat ik me er elke dag mee hoef te bemoeien. 
De gasten die deze zomer dan in ons huis verblijven kunnen genieten van de bloemen en wij in de winter van de wortels en knollen.

Met groeten Ton









Geen opmerkingen: