dinsdag 10 maart 2015

Even schakelen: emigreren

Het hangt al een paar weken in de lucht

Eerst was het twee dagen per week, toen tijdelijk drie, en nu: tot het einde van het jaar vier.

Vandaag was het echt lente, de eerste werkdag in de groentetuin. Het hekwerk van klimop ontdaan zodat daar ruimte is voor bramen en misschien nog wat ander klimspul. De bamboestokken schoongemaakt en gesorteerd, de losse stukken gaas die dienen als klimrek voor de peultjes ontdaan van de laatste restjes verdroogd plantmateriaal. 
Ik ben nu eenmaal meer van de voorjaarsschoonmaak dan van opruimen in de herfst. Bijkomend voordeel is dat al de afgestorven planten lekker tot compost verteren en ik er niet teveel werk aan heb. De kippen hebben trouwens het meeste werk gedaan door alle onkruiden weg te schrapen, insecten e.d. op te pikken en plantenresten in de grond te werken. En als bijkomend voordeel kreeg ik ook nog eitjes.


Lekker daggie dus. Tot Rick thuiskwam.
Joepie, het is nu zeker. Ik ga vier dagen per week op Texel werken maar wil eigenlijk niet elke dag op en neer rijden. Nu kan ik daar een huisje huren tot het einde van het jaar. Wat vind jij daarvan?

Tja. Dan wordt het weer geen moestuin dit jaar, antwoord niet heel enthousiast, en ik ben nu net zo lekker in de tuin aan de gang.
Kan je geen wilde bloemenmengsel zaaien? Dan zit het er evengoed netjes uit. 
Moeiteloos kwam de practische oplossing uit Rick's mond rollen

Tja. Het voelt een beetje als emigreren. Wat ga ik daar doen? En hoe moet het met de kippen en de cycas zaden? Vrijwilligerswerk voor de VPTZ kan ik dan niet meer doen. Gelukkig zijn we gestopt met zingen bij Nootzaak dus daar zit geen belemmering meer.

Nou ja, een hele zomer lang op Texel klinkt niet echt als een straf. 

Met groeten Ton







Geen opmerkingen: