woensdag 25 maart 2015

Dodelijk commentaar

Mijn ouders kijken nog steeds af en toe over mijn schouder.

Kom dacht ik, laat ik nou ook eens een paas/voorjaarsdecoratie maken. Dus haalde ik uit het bos een dikke tak en zocht eens goed in de garage of er na de grote opruimwoede van vorig jaar nog wat paasspulletjes waren overgebleven. 

Nadat ik had bedacht wat ik kon doen met alle ingrediënten die ik had verzameld ging ik aan de slag.

Eerst het groene doek om de tak gedraaid. Helemaal leuk maar hoe krijg ik dat in het raam bevestigd?
Aan de gordijnrail misschien? Nee.
Aan de uitzet ijzers dan? Ook niet.
Hoe dan wel? Punaises zijn niet sterk genoeg. Schroeven? Nee dat kan niet. Je gaat toch niet zomaar een paar schroefgaten in die mooie gave kozijnen maken, hoor ik de stemmen van mijn ouders in mijn achterhoofd.
Het duurde even maar toen haalde ik een paar dikke schroeven en tijdens het vastzetten hoorde ik mijn moeder nog zeggen: later, als je groot bent mag je dat in je eigen huis allemaal wél doen. 







Helemaal tevreden met mezelf en het resultaat.


Tjeetje, wat is de volgende stap, zei Rick bij thuiskomst, toch niet een tuinlaaf of zo'n gluurpop?

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: