maandag 15 december 2014

Ik drijf graag mijn eigen zin door

Op mijn best ben ik zeer kleurgevoelig. Op mijn slechtst kan het me geen donder schelen.

Omdat we ook dit jaar met de kerst twee dagen zingen in Hotel Den Helder hoef ik van de kerst versiering niet al teveel werk te maken. Zeker nu we zo'n super eenvoudig op te zetten namaak kerstboom hebben waar zowel lichtjes als ballen inzitten. Een paar zelfgemaakte doeken en klaar is Kees



Uh, ga je verder nog wat aan de versiering doen, vroeg Rick.
Was ik niet van plan. Of vind je het niet voldoende?
Er mag wat mij betreft wel wat meer kleur in.

Dan weet ik het al. Of ik nog wat hyacinten ga kopen.

"Koop dan een leuke schaal met hyacinten of zoiets"

Maar dat vind ik echt zonde van mijn geld. Ik duik de garage in om te zoeken naar een passende schaal maar sinds de grote opruimwoede van afgelopen jaren staat er niets meer.

Ik heb geen schaal, zeg ik inmiddels ontstemd.
Nou je hebt toch twee van die mooie witte schalen?
Ja maar wit is geen kerstkleur. Rood en groen vind ik mooi.

Mijn zuinigheid drijft me naar DEKAtuin voor een paar potten hyacinten en onderweg zie ik in mijn gedachten de ovenschaal voor me die donkerrood is. Helemaal blij kom ik thuis en vul de schaal met bollen.

Rick is al een dag of vier helemaal tevreden.


Vanmorgen.
Zeg, waar ga jij de koek voor het kerstconcert eigenlijk in bakken?
In die rooie ovenscha.....shit daar staan die bollen in.


Na twintig jaar heb ik het nog steeds niet door: luister nou meteen naar die man.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: