vrijdag 19 december 2014

Beloning?

Wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen.
Dus bakte ik vanavond pas twee kruidkoeken voor het concert van Nootzaak morgen avond.

Uh met mij, klonk het door de telefoon, zou jij ook morgen kunnen werken?
Ja, uh.... Er schieten duizend en één gedachten door mijn hoofd. Waarom stel je ook alles altijd uit tot het te laat is? Ik moet nog kruidkoek bakken en wil een beetje uitgerust zijn voor het concert, waar ik ook nog voor moet oefenen. Ik ben net drie ochtenden in touw geweest voor de VPTZ en nog wat van die zaken.

Ja hoor roep ik. Geen probleem.
O wat ben ik daar blij mee, zegt de belster. Mijn vriend heeft een hartaanval gehad dus ik wil morgen vrij zijn en dan is dat in iedergeval geregeld. Dan ga ik nu mijn vriendin bellen of ze mij direct naar Nieuwe Tonge wil brengen want jij hebt morgen mijn auto nodig.
Het klonk nogal gejaagd.

Rick zit inmiddels druk te gebaren. Wat is er? 
Ik leg hem in het kort uit wat er is. Nou dan brengen wij haar toch weg.
Dus stapten we gisteravond om kwart over negen in de auto om rond de klok van enen weer thuis te zijn.

En vandaag loop ik als een zonnetje. Lekker gewerkt, een boeking voor ons Nederlandse huis, bijna € 500 euro terug van de Nuon, een zonnige middag en ook nog die twee heerlijke kruidkoeken.



Deze foto is gemaakt in Juli. Het graspolletje wordt als enige beschenen door de zon die net door de bomen piept. 

Met groeten Ton

Met de vriend gaat het naar omstandigheden goed.

Geen opmerkingen: