vrijdag 15 augustus 2014

Zonder vaste woon- of verblijfsplaats

Nadat de sanitairman was vertrokken bleef er een gapend gat achter in het terras.

Kan jij dat dichtmaken?
Tuurlijk. Ik kan tenslotte metselen, stukadoren en tegelzetten.

En waarempel, ik sta wederom verbaasd van mezelf. Het gat is niet alleen netjes dicht gemaakt maar er zit ook een luik in voor komende ongemakken.


De laatste gasten schreven in het boek dat er een wespennest in aanbouw was in een van de palmen en omdat Rick niet heel erg blij is met wespen kwam daar de volgende opdracht van.

Kan jij die nesten niet weghalen?
Tuurlijk, maar moet dat nu?
Nou, uh , als het kan dan graag.
Eerst de nesten met insecticide besproeid maar daar waren de beesten niet van onder de indruk.
De volgende morgen toen het nog relatief koud was, zo'n graad of 27, en de wespen nog heel stil op het nest zaten heb ik geprobeerd het nest van de palm los te knippen.

Als Egbert diep in slaap is kan je hem gewoon heen en weer schudden maar gebeurt er niets. Hij slaapt  gewoon door en knippert niet eens met zijn ogen. Maar als je op zo'n moment de koelkastdeur opendoet is hij klaar wakker en staat naast je.

Hetzelfde gebeurde met de wespen, zij het dan dat ze niet reageerden op de koelkastdeur maar op de snoeischaar en de persoon die hem vasthield. Als een razende zwerm vlogen ze op me af en ik werd in één seconde drie keer gestoken.

Nadat ik eerste hulp kreeg met azijn en een zoen mocht ik de nesten laten zitten. Maar met nieuwe gasten in aantocht wilde ook ik de boel wel weg hebben. 

Als gif niet helpt is er altijd nog het oude vertrouwde groene zeep en spiritus. Nou ja het Spaanse equivalent welt te verstaan: water, allesreiniger en olijfolie. Goed schudden en dan sproeien. Binnen no time zitten ze vastgeplakt.


De foto is niet scherp maar je kunt nog net zien dat ze niet meer 'gewoon' zitten.

Zeg, als we in augustus naar Spanje gaan moet je Los Zuecos niet blokkeren.
Waarom niet, vroeg ik argwanend want voelde al een beetje wat er ging komen.
Nou stel dat we een boeking krijgen dan gaan we lekker een cruise maken vanaf Malaga.

Maar ik heb helemaal geen diep verlangen naar een cruise. Ik zie mezelf al zitten op de Costa Concordia. Nu heb ik van Yoep van 't Hek begrepen dat kapitein Schetino colleges geeft in angst beheersing dus van die angst ben ik sowieso af.

De boeking die er kwam, overlapte slechts de laaste vier dagen van ons verblijf, dus niet voldoende voor een week op zee. Het betekent wel dat we morgenochtend onze oase van rust moeten verlaten en omdat ook ons huis in Nederland vol geboekt is zitten we eigenlijk zonder onderdak. 
Gelukkig hebben we vrienden met een bed en breakfast zodat we de laatste dagen zeer luxe verblijven in la Perla de Frigiliana.

Kortom het is hier heerlijk.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: